Direct een afspraak maken? Bel 06 452 718 11

Runners high

4 december 2012

Reacties

Off
 december 4, 2012
 Off

Vrijwel iedereen die kan lopen, kan ook hardlopen. Of je nu een blokje om gaat trimmen of (recreatief) een halve marathon loopt, lopen is leuk! Vooral nu de lente eraan zit te komen is het heerlijk om buiten de ontwakende natuur te zien opbloeien.

Hardlopen is een duursport die het uithoudingsvermogen traint en zorgt dat spieren worden opgebouwd. Daarnaast kan hardlopen in de natuur een heerlijke manier zijn om je hoofd leeg te maken.

Wanneer je wilt gaan starten met lopen is het vooral belangrijk om de tijd te nemen om de trainingsintensiteit langzaam op te bouwen. Je kunt zelfstandig starten met rennen. Op internet kun je diverse trainingsschema’s downloaden die je helpen om het hardlopen op te bouwen. Maar je kunt er ook voor kiezen om je bij een groepje aan te sluiten. Overal in Nederland zijn verenigingen die start-to-run programma’s aanbieden. Zo krijg je professioneel advies van de trainers waardoor de kans op het krijgen van blessures wordt verlaagd. Daarnaast zorgt een groepje voor plezier, regelmaat en boek je gegarandeerd vooruitgang.

Er zijn een aantal punten waar je bij het starten op moet letten: zorg voor goede hardloopschoenen die de schokken goed kunnen dempen en drink voldoende vocht. Vooral bij een training langer dan 1 uur en bij warm weer is het belangrijk om ook onderweg te drinken. Daarnaast is het een aanrader om te zorgen voor een leuk muziekje op je iPod of mp4 speler. De maat van de muziek kan het tempo aangeven en dat loopt plezierig.

Dus trek de stoute (hardloop)schoenen aan en wie weet ben jij de volgende die de smaak te pakken krijgt en een verslaving aan hardlopen oploopt, genaamd runners high.

Een aantal websites bieden volop informatie over hardlopen, trainingsschema’s (met of zonder begeleidende muziek):

Comments are closed.