Direct een afspraak maken? Bel 06 452 718 11

Dagelijks voldoende beweging

4 december 2012

Reacties

Off
 december 4, 2012
 Off

Beweging is goed voor lichaam en geest

Voor een goede gezondheid is het belangrijk om tenminste vijf dagen per week een half uur te bewegen. Dit hoeft echter geen halfuur aaneengesloten te zijn; 3 keer 10 minuten of 2 keer 15 minuten is ook prima. Heb je weinig tijd? Begin dan met het inplannen van extra beweging tijdens je dagelijkse activiteiten.

Hieronder volgen een aantal tips.

  • Neem de trap in plaats van de lift.
  • Neem de fiets in plaats van de auto. Ga bijvoorbeeld met de fiets naar je werk of naar de supermarkt.
  • Moet je toch met de auto, parkeer deze dan eens wat verder weg en loop het laatste stuk.
  • Stap een halte eerder uit de tram of bus en wandel de rest.
  • Geef je huis een grote schoonmaak, was de auto of ruim de zolder eens op. Je slaat dan twee vliegen in één klap.
  • Maak een lunchwandeling met je collega’s.
  • Maak samen met je vriend(in) een lange boswandeling. Zo kun je meteen bijkletsen en zijn jullie allebei in beweging.
  • Span je spieren extra aan als je loopt of zit. Houd dit een paar seconden vol en ontspan daarna weer. Hierdoor train je je spieren.
  • Verhoog het tempo als je loopt. Loop stevig door in plaats van te slenteren.

Comments are closed.