Direct een afspraak maken? Bel 06 452 718 11

Beweging

Beweging is goed voor lichaam en geest. Het is leuk en gezond, het zorgt ervoor dat u zich fit voelt en het vermindert stress en spanningen. Daarnaast heeft het een gunstig effect op de bloeddruk, de verhoging van het goede HDL-cholesterol hetgeen een gunstig effect heeft op hart- en bloedvaten, de stoelgang (minder last van verstopping) en het tegen gaan van botontkalking en diabetes. Ook gewicht verliezen of op gewicht blijven wordt makkelijker door regelmatig te bewegen.

Naast voedingsadvies geef ik in mijn praktijk, indien gewenst, tevens een beweegadvies. De norm gezond bewegen geeft aan dat een half uur per dag matig intensief bewegen op minimaal 5 dagen van de week goed is voor de gezondheid. Voor mensen met overgewicht geldt dat er een uur per dag matig intensief bewogen zou moeten worden op minimaal 5 dagen van de week.
Of u nu extra beweging in uw dagelijkse bezigheden brengt of een sport beoefend die u leuk vindt, alles telt mee.

Thuis-fitness

In mijn opleiding als fitness instructeur heb ik geleerd hoe leuk en makkelijk het kan zijn om ook thuis wat oefeningen te doen om fit te blijven.

U kunt hier klikken om de oefeningen voor thuis-fitness te bekijken.

Heel veel sport- en beweegplezier!